Wanneer een klant een telemarketinggesprek start om meer te weten te komen over een product of dienst, wordt dit inbound telemarketing genoemd. Mensen in deze demografie zijn al op de hoogte van en enigszins geïnteresseerd in de producten en diensten die op verschillende media worden geadverteerd. Tijdschriften, catalogi, ansichtkaarten, radio- en televisiecommercials en social media marketing zijn inbegrepen.

Om succesvol te zijn in telemarketing, moet uw doelmarkt worden betrokken. Het is de taak van een telemarketeer om informatie over uw product te verstrekken aan een prospect wanneer hij of zij belt. Klanten plaatsen bestellingen bij hen, in plaats van dat ze uw merk op een directe manier aan hen verkopen. Als dit soepel en professioneel wordt afgehandeld, biedt dit type telemarketing agenten de zekerheid dat ze positieve resultaten zullen opleveren.

 Toch kan Sky Liberty in Nederland je daarbij helpen. Als je van ondernemen houdt en je wilt telemarketing doen voor een van je juggernauts. Ze hebben geweldig werk voor mij gedaan en het was een enorm succes voor mijn bedrijf. Een inbound telemarketingstrategie houdt in dat klanten het eerste contactpunt met een bedrijf initiëren. In tegenstelling tot outbound waarbij agenten rechtstreeks contact opnemen met klanten om een ​​verkoop te doen, stelt inbound klanten in staat contact op te nemen met het bedrijf wanneer het hen het beste uitkomt, wat op de lange termijn een hogere winstgevendheid zou kunnen opleveren.

Stel dat u bijvoorbeeld een advertentie op tv zag over een telefoondienst of tijdschriftabonnement en u wilde meer informatie kopen of verkrijgen, dan hoeft u alleen maar contact op te nemen met het inkomende callcenter, waar een telemarketeer wacht om uw inkomende oproep aan te nemen. Ook in tegenstelling tot uitgaande telemarketing, kan inkomende telemarketing meer tools en strategieën voor klantrelatiebeheer (CRM) met zich meebrengen.

skyliberty.nl