SocialChain beschrijft een influencer als “een persoon met een aanzienlijk publiek, die luistert en beslissingen neemt op basis van zijn / haar meningen.” En influencers zijn er in verschillende soorten en maten:

• Journalisten

• Industrie-experts

• Beroemdheden

• Academici

Redacteuren van veelgelezen blogs kunnen beïnvloeders zijn, net als veel bekeken YouTubers zoals MKBHD, en invloed is niet alleen gebaseerd op het aantal volgers en de omvang van het publiek.

Een beroemdheid kan een groot aantal volgers hebben puur omdat ze beroemd zijn, of iemand heeft misschien honderdduizenden volgers op Twitter gekregen omdat ze geweldige inhoud hebben. Maar een grote aanhang dicteert niet noodzakelijkerwijs invloed.

Influencer marketing is een marketingstijl die zich richt op het gebruik van invloedrijke mensen om de boodschap van een merk te delen met hun gekozen publiek. Influencer-marketing is gunstig voor bedrijven omdat het aantoonbaar meer betekenisvolle betrokkenheid creëert dan traditionele advertenties. Beïnvloeders hebben zeer vertrouwde stemmen. Het zijn echte mensen die onbevooroordeeld lijken te zijn.

nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/